Huvva en sån dag....

Dagen började ju ganska bra, efter skjuts på skolan med Anton, åkte jag & Hampus till Angel & company nere i Björkå, vi hade gjort semlor som vi hade med att bjuda på!
Hampus började att klaga lite lätt på ont i ena örat... redan där borde jag börja ana ugglor i mossen... men det gick över sa han..
Väl hos Angelica lekte han med Alfons & var som vanligt, sedan när vi skulle fara därifrån vid 13 tiden, hade han riktigt ont!
ringde då VC som skulle ringa upp mig om 2 timmar.... så då ringde jag Akuten, där svarade en sån fruktansvärt j-vla otrevlig kärring! hon hörde hur Hampus skrek som en stucken gris, när hon klämmer ur sig: jamen far & köp alvedon.. kommer ni hit får ni ändå vänta fleeeeera timmar! hmm... om kärrningen ändå hade låtit lite trevligare..nä hon lät som en klimakteriekossa av högsta rang! jag blev sur & la på!
tur att Vc ringde upp mig snabbt, för då fick jag prata med en supergullig sköterska som sa att vi skulle komma in med en gång!
15 minuter senare, hade Hampus fått träffa en guligt doktor,fått konstaterat att han hade en kraftig öroninflammatin som krävde pencillin på en gång,samt att vi hade hämtat ut hans medicin!  så snabbt har jag aldrig fått hjälp förut!
så den där tanten på akuten kan sitta & skämmas för att hon var så sur tycker jag!
ikväll har han fått extra stor dos med alvedon-för han har fortfarande himla ont.... men som tur är har han sovit nästan hela tiden sen vi kom hem från doktorn vi 16 tiden... stackars liten Hampus...
nu ska han äta en hästdos med pencillin i 5 dagar, sen är han förhoppningsvis pigg igen.
nåt dagis blir det inte resten av denna vecka. jag är ledig imorrn, fredag kommer endela jag  eller T att stanna hemma med han.

ikväll har även grannarna vart här & fått fika, & de grattade Anton, som fyllt år.
Hampus sov sig genom hela deras lilla visit...

imorrn ska Anton på utflykt med skolan hela dagen!
med fika-packning & vedträ till grillning med!
de skall börja gå på morgonen, stanna vid en grillplats så barnen får grilla & åka pulka, sedan efter några timmar går de tillbaks till skolan igen,lagomt till skolan slutar kl 13!
detta är en grj som Rödsta gör varje år med 0:an-3:an, och det är jätteuppskattat av barnen!

nu ska jag plocka lite tvätt!
puss på er!

Kommentarer
Postat av: k-p

hello

stackars liten Hupas:(

vi har oxå haft en skitdag

sebastian fick en spade mitt över näsroten när de var ute å lekte idag med några kompisar till jonathan , mkt blod, stort hack ,å tre stygn blev det...:(

2009-02-25 @ 22:35:52
Postat av: Anneli

Stackarn .Ge en puss i pannan till sjuklingen från oss alla .Kramar från Fastra

2009-02-25 @ 23:09:10
Postat av: Angelica

Hoppas att det hemska onda går över snart!!tack för de goda semlorna och en trevlig stund igår :o) Kram!

2009-02-26 @ 09:18:08
Postat av: VildaBarnensMamma

K-P : Men huvvaligen! stackars Sebastian! hoppas att han oxå kryar på sig!

usha..... :(

2009-02-26 @ 15:38:22
URL: http://vickkanh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0