Ljust Matbröd!

Hallå!
har fått förfrågningar om receptet till det supergoda matbröd som jag i min tur fick av Angelica!
här kommer det!

2 Bröd:
5 dl vatten
25 g jäst
1 msk olja
2 tsk salt
12-13 dl vetemjöl special

värm vattnet till 37 grader,blanda i jäst & resten av ingredienserna.
Låt degen jäsa, EJ under bakduk! i 1 timma.

baka ut bröden, forma till limpor.
jäs ytterligare 30 minuter.

grädda sedan bröden i mitten först i 10 minuter på 250 grader, sänk sedan värmen till 175 grader & grädda ytterligare i 25-30 minuter. Färdigt!

så himla enkelt & så himla gott!
jag har dubblat satsen båda ggr jag har bakat dessa, de går utmärkta att frysa in! 

nu håller jag & Hampus på att göra 4 bröd till!  :)
Anton har med en kompis hem idag så det leks & busas för fullt härhemma!
Hampus öra verkar börja ge med sig iallafall... tur det.
ikväll har vi innebndyträning,skojskoj!
sedan är det lets dance för hela slanten!  :)
många kramar till er alla som är värda en!

Kommentarer
Postat av: Anonym

OJOJOJ vad ni bakatr i HJälta, kan tänka mig att det luktar jättegott utanför ert hus :o) Skönt att örat börjar kännas bättre! Ha en mysig fredag, kram!

2009-02-27 @ 14:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0