kallt som tusan!

nu börjar det likna något.... ush så kallt det var imorse! -24 hade vi... bilen såg hyffsat kall ut kan jag säga....  :)
även inomhus kändes det att kylan var på väg in nästan!
idag sov vi till nästan halv elva!  härligt härligt!  :)
det vart inte något besök hos Jörgen som vi trodde.... synd & skam!  :)
tur var väl att jag smsade han innan, för då fick jag reda på att han var på väg tio mil bort!  men Bea var hemma sa han, visst duger väl hon oxå ;)  men grabbarna var så sugna på att träffa Jörgen så vi bestämde att vi tar den där påhälsningen när han oxå är hemmavid!  kanske typ om hundra år eller nåt...  ;)
istället blev det en påhälsning på skedomsmon! en mkt trivsam dag hade vi med först Milo, Betta & JImmy, sedan drog vi vägen förbi mamsen oxå!  sikken tur att vi kom mitt i maten.....   :)  vi blev " matade" där oxå!  tack & bock moder!
väl hemma i hjältaskogen, så har jag & grabbarna spelat bräd & kortspel så det stod härliga till!
först några rundor Uno, som jag som vanligt förlorade.....  sedan ett par gånger Spökjägarna!  som jag oxå, helt oväntat förlorade- båda gångerna!  katastrofalt dåligt av mig!
vi har gjort en köttgryta oxå, killarna & jag, som vi ska käka till middag imorrn när jag kommer hem från jobbet!
det blir snabb-middag, för Anton har sin efterlängtade Handbollsträning imorrnkväll oxå!  snart börjar skolan igen oxå.... på onsdag rättare sagt, så vi måste börja vänja killarna vid att somna lite tidigare på kvällen, å väckning lite tidigare på morgonen!  hehe.... kan bli en kamp....  :)
just nu har de nyss gått till sängs, får se hur lång tid det kan ta innan de slocknar....
nu ska jag oxå sussa!
byebye friends! kramen på er.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0