Nyårsdagen!

hej & hå alla vänner!
så var vi då vid årets allra första dag!  :)
härhemma har vi nästan alldeles nyss vaknat till liv...  barnen & jag vaknade vid 11 tiden, T sover fortfarande..  :)
just nu pågår en innebandymatch inne i vardagsrummet, mellan detroit & brynäs... hmm..  :)
de väntar på att det tredje laget, modo, alltså jag, skall komma & vara med..  :)
snart ska jag iväg & jobba kväll igen oxå, känns helt ok!

igårkväll hade vi det jättemysigt tillsammans med barnen!
när jag kommit hem från jobbet så hade T dukat upp hela vardagsrumsbordet med chips, dipp,popcorn, godis, salta pinnar & dricka!  vilken fest!
vi tog det lugnt fram emot 23:30 tiden, då klädde vi på oss & gick ut & började smälla lite smällare & raketer, sedan vid tolvslaget så skålade vi i våra fina glas med cider!  barnen tyckte att det var himla mysigt, ropade gott nytt år hejvilt!  :)
efter detta så var vi utomhus ända tills klockan nästan var ett!   vi hade skitkul med alla raketer!!  :)
eftersom vi bor i skogen, så ser man ju allt på himmlen så superbra! så det var verkligen jättefint!
väl inomhus, lagom frusna, så smaskade vi  lite mera godis, sedan var det dax för barnen att lägga sig... de var ganska trötta när klockan närmade sig halv två......  :)
själv slocknade jag vi halv tre!  nästan rekord för min del!!  att jag klarade av att hålla mig vaken!  fantastiskt!

ikväll ska barnen få sova hos deras mormor & morfar, så de slipper att vara på fritids imorgon!  så då ska dom busa med morfar istället- det är mkt mera poppis!!
på lördag är det dax för Hampus att få ha sitt barnkalas för sina dagis kompisar... många barn kommer det att bli....  :)   kanske runt 20 st 5 åringar...... hehe... man lär nog känna att man lever efter de två timmarna av kalasande!  :)   han längtar jättemkt iallfall!!

nu ska jag hoppa in i matchen.......   :)
krmaelikram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0