Bärplockning!

Godafton!
idag efter middagen, så tog jag en liten sväng i vår lilla skog..och döm om min förvåning när jag hittade hur mkt blåbär som helst!  :)
för en hobbyplockare som mig själv, var detta superkul!  :)
jag tycker att det är så rogivande att gå omkring i skogen & plocka bär...
jag använder inte så jättemkt själv, utan plockar mest för att jag tycker det är kul!
nu ska jag plocka till broder oxå, så det blir bra det!
idag plockade jag kanske knappt en timma, och fick ihop några liter , när jag rensat dom... så det har jag frysit in nu!
imorrn kväll efter jobbet, eller kanske fredag ska jag ge mig ut igen!
sedan i helgen blir det nog både lite Urkult & lite hallonplockning!   :)
har lovat Hampus & grannbarnen att jag ska göra blåbärspaj till dom innan jag åker på jobbet imorrnkväll, så det ska nog hinnas med innnan kl 13 imorrn....  :)
Nä nu måste jag ut & ta in tvätten, det verkar bli regn inatt....   :(
skönt att få haft fint väder nu i eftermiddag iallfall!!  det behövdes lite solsken på oss alla...   :)
kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0