Ont i hjärtat.... :(

Ush.. idag har vi fått bekanta oss med den hemska känslan som kallas Besvikelse....
 Det finns inte något värre än att se ens barns ögon fulla av besvikelse &  gråt...  Detta har hänt idag , kom på fritids för att hämta honom,  fick där reda på av en ledsen Anton att han inte hade blivit bjuden på ett kalas som en pojke i klassen skulle ha i kväll, nähä...  det konstiga är att denna pojke brukar följa med oss hem ofta, han har alltid blivit hitbjuden på kalas, även har vi bjudit på bowling-kalas, samt badhuskalas...men nu hade han inte bjudit Anton på sitt kalas....  såklart undrade Anton varför?  och det undrar vi oxå kan jag säga...  det är inte alls kul att se ens barns ögon så fulla av gråt kan jag säga....
jag ringde mamman för att kolla så att det inte hade blivit nån miss kanske... men nej då, han var inte bjuden bara. denna pojke hade fått bjuda dom han brukade "  vara med på kvällarna"  , och dit verkar ju inte Anton räknas då helt plötsligt...  vi blir så ledsna, för Antons skull. han har frågat flera gånger ikväll varför inte han blev bjuden?  han brukar väl vara med honom? han har alltid bjudit honom? man blir så rådlös, när man inte kan ge några andra svar...  när vi själva inte ens förstår heller... det känns mycket märkligt kan jag säga... men som Anton sa innan han somnade:  "Nä, nu tänker jag aldrig mera bjuda den pojken.... "förstår honom faktiskt just nu-men den känslan går väl över för honon med tiden...
Barn tar ju faktiskt för givet att bjuder man på kalas, så kommer man själv att bli bjuden tillbaks....  så skall det vara!
och det tycker vi oxå...  men uppenbarligen inte andra människor, detta gör att barnen känner sig utanför kan jag tala om, för det har man själv vart med om..  jag blir faktiskt arg!  han grät & grät i bilen på vägen hem från fritids.... och det fanns inte nåt vi kunde säga som gjorde saken bättre....  det kändes fruktansvärt.

Nog om detta, men jag kan inte hjälpa att man blir besviken & arg.

Nu sover barnen,  de har haft en bra kväll iallafall, de har lekt med grannarna, hjälpt till att sätta upp poolen, den var verkligen as-stor!
imorrn ska vi ringa brankåren som skalll komma & fylla den till oss! :)
vi premiärgrillade nu ikväll oxå, funkade mkt bra!

Imorrn ska vi på min kusin Lucas konfirmation, sedan blir det fika hos dom!
på kvällen ska vi fira mamma på morsdag, istället för på söndag... då det är fullt sjå med träningar!
Nä nu ska jag ta & lägga mig, och hoppas att den här olustkänslan kommer att försvinna.... Men det är väl bara att ta & vänja sig med dessa besvikelser,  det kommer nog bli många fler....  men ush, det är inte kul alls... Ni kan tycka att detta inte skall vara ett problem, att inte bli bjuden på kalas.... men för en 8-åring är det ett stoooort problem, helst när dom inte förstår varför... helst när det är en som Anton räknar som en av sina bästa vänner, men som förmodligen inte räknar Anton dit...

Kärlek till er ALLA !

Kommentarer
Postat av: Angel

Fy vad hemst! Jag trodde man var tvungen att bjuda alla barnen på skolan...?Kram!

2009-05-30 @ 08:26:28
Postat av: Fastra

Anton ä för bra för den sk kompisen ....å föresten ä d inget att ha en sån kompis.man ska bli glad av sina vänner inte ledsen så hälsa Anton att han väljer nån annan att va med isället som gjör han glad

2009-05-30 @ 16:26:48
Postat av: Annica

Mähhhh,jag blir iskall när jag läser sånt där. Att pojken inte förstår bättre kan man inte skylla på honom, barn tänker inte i samma banor helt enkelt men det barnets föräldrar borde ta sitt ansvar! Värdelöst helt enkelt!

2009-06-01 @ 16:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0