1:a Advent !

Idag har vi haft en underbar dag härhemma jag & barnen... 

vi sov ut ordentligt i morse, sedan vart det mys-frukost med äggröra & mackor i tv-soffan !  härligt!

efter slöandet i soffan , klädde vi på oss & gick ut i det härliga vädret, Hampus lekte med grannbarnen & Anton sköt lite hockeypuckar.. jag passade på att flytta alla saker från det gamla förrådet till det nya... oj vilken plats vi numera har i förrådet !  detta nya förråd är nästan dubbelt så stort som det gamla !

men än är det mkt kvar att göra... vi ska rensa ur garaget & flytta en masssa saker därifrån till det nya förrådet.. 4-hjulingen, åkgräsklipparn,cyklar... och vips så har vi massa plats i garaget oxå !  :)

sedan vart vi bjudna på adventsfika in till grannarna, Helena hade bakat en så himla god kaka... som en sockerkaka med saffran.. mums !! där vart vi kvar ett bra tag, sedan for vi ner en sväng på skyltsöndagen & kollade.. vi var nog där i bara dryga timmen tror jag.. sedan var vi nöjda.

men det var verkligen mysigt nere på stan.. med alla eldar som brann lite här & var...

lucian iddes vi inte vänta på... så vi for hem & gjorde middag istället!

ikväll har jag kokat risgrynsgröt... med massa grädde & kanelstänger... god som tusan vart den, jag har nyss satt i mig en hel del...  :)

imorrn jobbar vi tidig morgon båda två, så det blir till att dra upp kidsen tiiidigt....

efter jobbet ska jag på fritids för att fika adventsfika med barnen... det brukar bli jättemysigt !

sedan på kvällen ska jag göra lite julgodisar tror jag.. har ju köpt cellofan idag så jag kan göra små gotta-påsar till nära & kära..  :)

nu inväntar jag " Paradise Hotel"... pinsamt... jag vet !  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0