Lördag...

Hej på er igen!

Ja, nu var det ett bra tag sedn jag skrev ngt nytt.. detta p.g.a att vi har fullt upp med diverse sjukdomar härhemma..mest dominerande sjukdom står väl Hampus för.. misstänkt svininfluensa.. till 99 % .. han har vart inomhus & vart dålig i 5 dagar nu.. men nu verkar det ha vänt litegranna, all medicin han fick i tisdags gör nog nytta känns det som!  det är ett stort joxande att få i Hampus all medicin bara...

Men idag har han inte haft feber på ettpar dagar .. så han ville själv ut en sväng i friska luften, så vi for en kortis på konsum där alla barn blev bjudna på glass,korv & tårta.. men vi var noga med att inte låta Hampus vara uppi något barn...om ni är oroliga att vi sprider smitta... men jag tror att det är fullkomligt omöjligt för någon att överhuvudtaget försöka undvika att möta någon " smittbärare".. för då ska man ju inte vara ute blan folk överhuvudtaget!  inte gå på affärn... inte jobba..inte gå på dagis/fritids.... för så här är det: det finns folk överrallt som har svininfluensan, som det kanske inte märks på, eller att de är smittbärare & det inte har brutit ut än på, så att tro att man kan "hålla sig borta" från svinis, det är nog förbaskat svårt! om man inte sätter sig helt isolerad... vilket jag inte tror att någon gör, hur rädda de än är...

faktum är att det faktiskt är en vanlig influensa, som man kan bli lite sjukare än en vanlig flunsa... tro mig, det är fruktansvärt , jag har aldrig sett lilleman såhär dålig som han har varit dessa dagar... men det finns mediciner som hjälper!  nu har vi inte fått fullt klartecken på att det verkligen är svinis han har, men eftersom de satt in Tamiflu, så tar man för givet att det var det..

Anton är fortfarande frisk, även Thomas, jag känner mig just nu lite halvskum, har börjat hosta lite, & sådär, men annars är allt bra. ingen feber hos nån av oss...

annars har vi under dessa sjukdagar spelat lite brädspel, målat med målarfärg, tv-spelat,läst sagor... bara tagit det lugnt alltså.. men nu börjar det bli trist för barnen att inte få ha några kompisar... jag förstår dom...  det är tråkigt att vara sjuk... 

sedan har jag hållt på med de arbetsuppgifter jag blivit tilldelad som ny lagledare i Handbollen.. och det var inte lite att göra.... satt i 5 timmar med att sätta ihop ett arbetsschema inför statkraftscupen som startar till helgen....  det är mkt att få klaffat...  många barn, föräldrar, telenummer,mailadresser..mm.mm.... att hålla reda på.. och få till ett arbetsschema som funkar... 35 pass skulle jag dela ut rättvist inom laget... under  de 3 dagar som cupen pågår... men jag tror jag fick till det ! 

Ikväll är det körslaget vi ska kolla på, men nu ska jag läsa" Den vilda Bebin" för Hampus!
många kramar från smittohemmet !  :)


Kommentarer
Postat av: canser behandlad

Snälla. Stanna hemma med smittan. Ju färre som smittas desto större chans för oss som har nedsatt immunförsvar att inte bli sjuka. Vi är många som är extra känsliga och inte kan välja att vaccinera, inte heller att avstå från att handla. För oss med nedsatt immunförsvar kan det handla om liv eller död, även om det är en vanlig influensa.

2009-10-25 @ 11:36:13
Postat av: Elca

En bekant till mig blev diagnostiserad med svininfluensan och fick då höra av läkarna att om han var feberfri så skulle det vara alldeles lugnt att vara ute bland folk, då ska man tydligen inte smitta längre. Vet såklart inte om det stämmer till 100% men det var vad de sa till honom iaf.

2009-10-25 @ 16:15:45
URL: http://elcas-egna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0