WIIIIIIHOOOO!

Goderafton vänner!

Idag skickas min remiss till Smärtrehab I S-vall iväg!! finally!!

Var på team bedömningen idag, med mina läkare,sjukgymnast,& Sjukskrivningskoordinatorn.. var lite nervös innan, men det var som vilket vanligt möte som helst, var över på en halvtimma...

De var rörande överens allihopa om att den bästa rehabiliteringen för mig är den sk multimodala rehabiliteringen- betyder i stora hela att jag får ett team bestående av läkare,sjukgymnaster,kuratorer & psykologer runt omkring mig som ska hjälpa mig på Smärtrehab i S-vall! för det är så att nu i dagarna flyttar smärtrehab från H-sand till in på Sundsvalls sjukhus!

Så inom 4 veckor skall jag nog få kliva in genom portarna på S-valls sjukhus ! känns så himla bra om jag får säga min mening...

rehab-tiden ligger på mellan 6-8 veckor, den 1:a veckan man är där, får man göra ett schema över hur jag skall vara där, vad jag ska göra,tider .. mm.mm.... detta känns mkt bra!

att få denna "push" att verkligen få proffesionell hjälp att komma igång, det betyder supermycket för mig... efter att ha gått i så många år ( 8 år) med daglig smärta, varav 5 av de 8 åren har jag ätit värktabletter varenda dag.... så jublar jag inombords över att äntligen ha blivit hörd !!!

Nu jäklar blir det åka av mina vänner!

vi gjorde 3 mindre mål som jag vill uppnå.. det första var att jag vill kunna leka & sporta med barnen som jag inte kunnat på länge... sedan att bli stark i ryggen.. samt att få mindre smärta.. dessa mål skall kunna uppnås var vi överens om !  :)

största huvudmålet var givetvis att jag ska kunna komma tillbaks i mitt jobb!

Nu kan allt bara bli bättre .... förhoppningsvis--  :)

Kram!


Kommentarer
Postat av: Siv-Britt

Varmt LYCKA TILL!

2010-04-22 @ 11:58:23
Postat av: Jenny

Lycka till!

Vad skönt att ha så stort team runt en som hjälper en.

2010-04-24 @ 10:56:19
URL: http://www.youaremyworld.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0