Fartfyllda dagar!

Hejsan !

Några dagr har gått sedan jag skrev... har mått lite sisådär måsta jag medge.. Men jag har inte så mkt att klaga på nu !  bara le & se framåt !!  :)

I fredagskväll var ju lyckan total här hemma... Jay Smith vann ju Idol !  och vi vart glada ! 
I lördags var vi med Hampus till Ramvik på handbollscup... Det gick väl inte sådär himla bra för Hampus lag.. de spelade mot lite större killar.. och då är det svårt..  MEN Hampus var ju lycklig ändå han.. för han vann skytteligan iallafall!  han gjorde över 20 mål lillkillen ! på 3 matcher ! heja Hampus !
Efter matcherna fick de bada gratis i badhallen i Ramvik, och nog badades & stojades det alltid... tror nog att man blev döv på kuppen oxå...  :)

I dag var det ju meningen att vi skulle till Ramvik igen, för det var Antons tur att spela... men icke !  2 lag från Östersund hade visst ringt & ställt in... och då vart det ingen cup för våra handbollsgrabbar.... sååå snopet ! Anton blev verkligen jätteledsen... och han brukar inte få "utbrott" men imorse blev han riktigt vansinnig för att det blivit inställt... jag förstå honom ...  men men , det är bara att ladda för nästa cup !

Istället så hann grabbarna ju faktiskt med att spela innebandymatcherna ikväll istället ! så det var ju liiite plåster på såren ...
Oxå har vi ju vart ute & ränt idag oxå... Anton skjutsade vi upp till Fabien i Långsele... så de fick umgås lite.. medans for jag & Hampus & hämtade Milo & drog ut med bobben en sväng på skedom!  sedan en sväng hem till mina päron.. där småkillarna fick klä deras fina gran !  Milo & Hampus hade verkligen en fin & skojig stund tillsammans !  sedan vid 14 tiden var det dax att hämta hem Anton från Långsele & fara hem & fixa käk innan det var dax för innebandyn !

Nu har jag fixat lite inför luciafirandet imorrn på grabbarnas skola....  imorrn kväll är det luciafest med hela skolan, fika & titta på luciatåget ! då alla barn, från F-K - 3:an är med !
Men först ut imorrn bitti är det Antons klass tur att stå för lusse-sjungandet för övriga klasser... då ska vi dit & kika...  :)  det är ju tradition på Rödsta att 3:orna lussar för de övriga klasserna på morgonen... och att senare på kvällen ha fest med föräldrarna !  det är så himla mysigt !

Nä nu måste jag sussa... puss & kraaaam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0