Återkomsten!

Im back !

jag har ju haft ett flera dagars långt uppehåll med skrivandet... detta p.g.a att det har hänt så mkt nu dessa dagar...  :)

från att hela förra veckan , nästan vart ledsen & less på allt som handlar om mig & min rygg.. om att inget händer, så har denna vecka bjudit på många bra saker!

i tisdags var jag på möte nr 1 på VC & träffade sjukskrivningskoordinatorn- viket låååångt ord..  :)

Sofia, hon hjälpte mig med mitt ärende med F-kassan.. sedan pratade vi länge & väl om vad som kommer att hända med mig.. ett mkt givande samtal !

I går fick jag sticka iväg på veckans möte nr 2 på VC... denna gången för att få träffa min nya läkare.. världens bästa &  mest sympatiska läkare jag nånsin mött!  tänk om jag bara fått honom när allt detta började med min rygg... vad mkt som skulle ha kunna hända !

Han lyssnade, diskuterade, undersökte.. och det han sa till mig oxå, var att detta med att oroa mig över F-kassan & ersättningen, det skulle jag inte behöva göra, för han skulle skriva ett väldigt utförligt intyg till mig...  vad skönt det var med en läkare som verkligen bryr sig så mkt !!

sedan togs det en massa blodprover & grejer på mig, som oxå var en nödvändighet att skicka med.. även om det handlar om min rygg..  :)  men att han var så noggrann det kändes bara helt suveränt!

Sedan idag efter jag lämnat barnen på skolan, for jag till VC för att få hämta mitt nya intyg.. och gissa om det var suveränt skrivet?  verkligen jätteutförligt där han skrivit vad jag ej klarar av.. vad mitt jobb går ut på... vad jag ej klarar hemma.. alla mina röntgen svar med läkare-utlåtande.. ja, han hade verkligen fåttt med precis allt...  nu är det bara att hoppas att jag får min ersättning...* håller tummarna*

detta får jag veta på onsdag nu till veckan.. får jag avslag även denna gången... ja, då har jag fått reda på vad jag kan göra av min sjukskrivningskoordinator.. men det får ju bli en senare fråga.. nu hoppas jag på att jag skall få den ersättning jag har rätt till! och enligt vad läkaren trodde, så skulle det ej bli problem denna gången...

sedan med min framtida rehab, det lutar åt denna " Multimodala rehabiliteringen" efter jag har vart på mitt besök hos ortopeden om några veckor.. denna multimodala rehab, innebär i korta drag endela Ryggis eller Smärtrehab.. så det blir nog bra till slut hoppas jag !
bara jag får lära mig ordentligt hur jag ska leva med det här problemet.. så ordnar det nog upp sig tillslut...

Annars härhemma är allt som vanligt.. barnen leker & har kompisar var & varnannan dag...  :) fullt ös..  :)
imorrn fyller Anton 9 år oxå!
herreguuuud ... vad gammal vi börjar att bli...  :)  tänk att han har blivit så stor , jag tycker han var bebis nyss...

Idag har vi vart på stan & inhandlat hans present... en ny hockeyklubba.. komposit klubba.. han kommer att bli överlycklig !  han har önskat sig en sådan läääänge !
sedan köpte vi nya armbågsskydd, och ny vattenflaska, och lite andra små hockeyprylar, typ tejp med dödskallar på.  :)
Han komemr nog att få dessa av oss ikväll när han lägger sig, så hela familjen är med-- för imorrn bitti far jag & Anton på handbollscup till H-sand !  svevia-cup heter den !
han längtar tills den..  :)
sedan är vi hemma vid 18 snåret, då kommer mina föräldrar & min moster m. familj & T bröder Jens & Tobbe & grattar Anton !  komemr att bli en helt suverän & lång dag !   Anton komemr att tycka det är den perfekta dagen !!  :)

Men firandet kommer att pågå i dagarna 3...  :)
redan ikväll kommer MAdde & co & grattar, har fixat lite gott fika...  :)  jag har bl.a gjort en kolakladdkaka !

sedan på söndag då skulle min bror m. familj, samt min faster & mina kussar komma !  detta blir en härlig helg i goda vänners & släktingars lag !  :)

Nu skall jag försöka fixa lite middag...
Kraaaaaaaam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0