Världsförälder

Ikväll har jag suttit & kollat på 4:an´s "Humorgalan" till förmån för UNICEF.. och vad jag har gråtit... jag känner så hemskt med dessa alla utsatta barn som finns runtom i världen...  tänk om alla barn som bor i vårt fantastiska land, visste hur bra de har det egentligen?
Jag lät mina barn vara vakna & titta en timma på programmet... för att de ville det.
och de tyckte att det var hemskt att se hur andra barn i andra U-länder har det.. och som Anton sa, " Vad jag är glad över att ha det så bra som vi har det mamma.. " mina barn har berikats med något som jag tycker är bland det viktigaste som finns.. Empati för andra människor... så har det varit sedan de var små.. de har alltid brytt sig om sina vänner,djur, familj... och det är jag så glad över att ha lyckats lära dom.
en av barnens tränare har många gånger sagt att vi skall vara stolta över att ha fått så fina barn.. snälla barn.. som har en enorm empati, för alla barn är inte snälla.. det finns barn som inte får lära sig att vara omtänksamma... barn som inte är tacksamma över vad livet har att erbjuda.. dessa barn växer upp till att retas, vara elaka, sånt är olyckligt....

Åter till UNICEF...
tänk om alla människor här i vårt land kunde bli världsförälder... 100 kr/ månaden... det gör stor skillnad för alla de stackare som inte har nånting...
för hur det än är, hur dåligt vi än kan tycka vi har det ekonomiskt... så har vi det så jävligt mycket bättre än de flesta andra stackars människor ute i världen.. vi har tak över huvuden,mat varje dag,vatten, toaletter... och alla desas materiella prylar som frodas.. mina vänner vet att jag inte är en sån som shoppar nytt... jag har bara gamla saker... men de är funktionella, det är huvudsaken.
när något går sönder.. då kanske jag köper nytt..  :)

Nu ska jag gå & lägga mig i min säng.. och tycker att ni alla som inte stöttar UNICEF ska ta & göra det. det gör skillnad...
Puss & gonatt på er mina vänner....  <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0