Kall dag !

Nu känner man att kylan börjar att tränga sig på... när det börjar bli nedåt -22 då vet man att nu är ta mig tusan vintern här på riktigt!
Men inte bekommer det ungarna något att det är svaaaajnit kallt inte... nää , det är nog bara vi vuxna som bryr oss om det tror jag !  :)

Idag har det vart mkt nyheter om kära norrland... bassiluskerna i Östersund, de vet vi ju om, och att de stackarna där kommer att måste koka sitt kranvatten till långt efter nyår... stackars dom.. lider verkligen med de som åkt på den hemska magsjukan som dessa bassilusker ger, huvvaligen !

sedan har ju Härnösand vart på kartan idag oxå! det har ju vart jordbävning där ! hör & häpna !
rätt så ordentligt för att vara här uppöver oxå, runt 2-3 på richterskalan...  fan va rädd man skulle ha vart om man suttit mitt upp i den bävningen !

Idag har jag ju vart ledig... från jobbet iallafall, här hemma har jag städat & grejat lite... nu är mina tomtar framme oxå! wohoooo!! så nu njuter jag i fulla drag över den mysiga julkänslan som alltid infinner sig så fort jag får ta fram mina darling-tomtar !  :)
Efter jag hämtat kidsen från skolan, så for vi hem & gjorde pepparkakshus ! och sååå fint det blev !
Hampus trodde på fullt allvar att han skulle få börja smaska av huset redan idag....  hehe...
Grannbarnen var här oxå & fick hjälpa till med att pimpa huset vackert !  :)
Har även gjort lite vanilj-fudge... gott gotti gott gott !

ikväll har jag vart på ett mkt givande möte på skolan, angående vår klass 1... nu får vi se framöver hur det hela utvecklar sig .. ska bli mkt intressant...

Nu har killarna lagt sig för att sussa... de har velat gå & lägga sig ett tag nu... bara för att det så fort som möjligt ska vara imorgon...  :)  adventskalendrarna ni vet... nu är de bra sugna på att börja få öppna dom !

Själv sitter jag i min ensamhet & inväntar "House"  - vilket superbra program det är !
sedan har jag nu 2 kvällar på jobbet framför mig...

nä nu ska jag läsa lite i min bra bok-"Bad Boy" av Peter Robinson. många makabra skräcksenarior i den boken... precis som jag vill ha det !  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0