Urkultat !

Hejsan på er !

I helgen har jag ju som sagt varit ledig från jobbet... nu jobbar jag bara 5 dagar till på Aktiveringen.. sedan f.o.m fredag klockan 11:00 så har jag 9 dagars semester att se fram emot , innan det är dax för mig att återgå till mitt vanliga jobb ! känns väldigt bra !

Igår var vi upp till Näsåker en sväng, vi for vid 13 & var väl hemma i Hjälta vid 18 tiden..det var regnigt & väldigt mulet när vi for upp till Näsåker, men det vart lite bättre väder.. det regnade bara liiite på oss när vi väl va framme..  :)  hursomhelst så var det lika härligt som vanligt att vandra omkring inne på Urkults område bland alla marknadsstånd de har där- ni som känner mig vet att jag älskar dessa kläder.. och varje år gör jag något nytt litet inköp.. denna gången hittade jag en underbar munkjacka i röd batik, och ett par rödrandiga haremsbyxor... väldigt mysiga ! Anton köpte sig en tröja oxå, även denna var mkt snygg!

Vi tog som vanligt en prommis ner till Nämforsen, där vi spatserade omkring länge.. det är ju en sagolik miljö där... och vi passade även på att bada fötterna i den otroligt varma forsen.. hur varmt som helst va det !

Vi gick förbi en jättefin vigsel som de hade där på hällarna oxå !  det va lite skoj ! ett stort bröllopsfölje var det, de hade smällt upp ett tält där alldeles vid hällkanten som vätter mot forsen.. fint !

Nä nu ska jag snart skjutsa hem Hampus kompis till stan, och sedan väntar vi hem Anton & Thomas & Antons kompis som skall komma hem från träningen i Långsele, kompisen till Anton ska sova över här i natt... det har varit himla många kompisövernattningar dessa veckor kan jag konstatera.. :)

Ska fortsätta kolla lite hus inne i stan oxå på nätet... :)

Puss & Kraaam !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0