Det rullar på....

Hej & hå vad dagarna flyyyyyger iväg nu! hinner ju liksom inte med alls känns det som... har nog på tok för mkt att göra tror jag.. men,men, jag klagar ICKE ! :)

Denna vecka har vi vid de få tillfällen vi vart hemmavid, julepyntat lite.. och gjort massa julgodis.. och bakat, ikväll har vi gjoprt peppishus ! och fan vad förbannad jag blev.. när vårt hus preciiiis var klart, vad händer? jo men såklart rasar hela helvetet ihop i en fin hög ! barnaskrik,mammaskrik & allmänt kaos, som turligt nog slutade lyckligt efter att jag rasande tog bilen fram på Ica & köpte ett nytt j-vla hus, och så började vi lugnt & sansat om.. och det blev så fint ! nu har vi pratat igenom våra diverse utbrott & enats om att kvällen blve bra tillsluit... :)

Annars har vi grattat barnens kusin Vera på 1-årsdagen, och imorrn ska jag & T till S-vall för att handla några få julklappar.. eftersom vi har 2 hus att betala, så har vi sagt till barnen att i år blir det verkligen inga många klappar.. och det är de så förstående med... eftersom de visste att det skulle bli såhär iochmed att vi beslutade oss för att flytta.och att huset förmodligen inte skulle bli sålt under vinterhalvåret.. så har vi ju inte många kronor att leva för, men det är inte synd om oss för fem öre.. tänk alla de stackars familjer som lever på gränsen till fatttigdom hela tiden... tur är att jag / vi intalar barnen sedan de var små, om att vi har det bra, och de får vara med när jag läser mina rapporter från Unicef, så de ser att det finns de som har det tusen gånger värre än barn här i vårt land.. även om det även finns många barn som far illa även i detta landet.. ush.. tänk om alla bara kunde få ha det bra...

Nu är det sängen som hägrar...

Puss & kram !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0