Spontanresa ! :)

Hej på er finisar !

Vi bestämde oss i torsdagskväll att vi skulle göra en liten helgtripp till S-vall, gatufesten & allt !  :)

Så sagt & gjort: jag & Anton & Hampus packade våra grejor i bilen sedan drog vi till S-vall i går f.m !  Vi fick sovplats hos barnens farmor som bor där, så det var ju underbart ! När vi kom fram till S-vall, åkte vi först ut till Bergsåker för att hälsa på min bästis Åsa m. familj !  mkt trevligt !!  sedan vart det Birsta & grabbarna shoppade lite !  :)

Efter en middag på McDonalds- som grabbarna bestämde..  :)  så for vi till barnens farmor för att packa in lite saker... efter lite kramar & kaffe, så kom vi på att vid 20 tiden skulle vi ut till Tranviken för ett kvällsdopp !  farmor, faster Cissi+pojkvän Magnus hängde på ! och himmle vad det är vackert där ute på Alnö... helt makalöst.. och helst på kvällen när solen är på väg ner... sagolikt !  barnen badade & lekte i några timmar... vi resten bara njöt...

vid 23:30 for vi hemöver mot farmors lägenhet för att sova lite..  :)

Idag sov vi länge... :)  sedan vid 13 for vi in till city för att kolla gatufesten... idag var det även Nikelodeon-dagen, så grabbsen fick se både Nassim Al Fakir, Amy Diamond & Markoolio på scen !  det var skoj !  sedan strosade vi runt i city & kollade in både tivoli,alla möjliga marknadstånd, samt ett litet dopp i Vängåvan..  :) jag & pojkarna hade verkligen en superdag !  och att vädret har varit helt fantastiskt dessa dagar gjorde ju inte saken sämre !  efter stadsturen, så for vi upp på Södra Berget, jag visade pojkarna min lägenhet på Södermalmsgatan, där jag bodde under mina år i S-vall.. åsså for vi ända upp på Berget för att kolla lite utsikt ! killarna blev mäkta impade över utsikten faktiskt...

Vid 18 tiden var det dax för middag.. idag bestämde de Max... oväntat val... not..  :)  så efter att farit hem till farmor & packat ihop & sagt hejdå, så kom vi iväg hemåt vid 20 tiden... men det stoppade inte vår lilla semestertripp där inte !  nix !  när vi åkt några mil från S-vall, tig vi en avstickare till Västanåfallet... och har ni inte varit där, åk dit för allt i världen !  vilket sagoställe... jättevackert !! ett sådant magnifikt vattenfall.... man kunde stå & titta läääänge och vara lika hänförd hela tiden över naturens krafter !! så vi var inte hemma här i Hjältaskogen först vid 22 tiden..  :)  men vilken underbar liten resa vi haft, jag & pojkarna !!

Nu dax för sängen... på måndag börjar jag jobba igen... känns helt OK !  ska ju bara jobba 5 dagar, sedan är jag ledig 5..  då är det ju dax för oss att fara till Leksands sommarland med Annah & Stefan & barnen ! sedan efter det, jobbar jag bara 3 veckor, sedan semester i 10 dagar igen... rena rama lyxen faktiskt !!  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0