Skolavslutning !

Goafton vänner !

Ikväll har vi varit på Rödsta Skolas avslutning i kyrkan... åh vad vackert det va.. så himla fina barn..

De sjöng så himla gulligt må ni tro.. och jag är mäkta förvånad över att Hampus gick med sin klass, satt med sin klass & stod & sjöng med sin klass ! förra året vågade han inte alls.. han ville absolut inte ... men i år så tog han steget,. modiga killen !

Anton var fanbärare in i kyrkan oxå minsann !  sååå fin.. han såg så stolt ut min storkille... som nu gått sista dagen på Rödsta... nu väntar mellanstadiet på Nipan... tiden går fort...

Mina föräldrar, min bror & Milo var oxå med & tittade i kyrkan.. Milo skrek rätt ut när vi kom in i kyrkan.. :  Aha, är detta ett fängelse... hehe... detta sa han alltså mitt framför prästen dessutom !  haha...

Men han verkade trivas i "fängelset"...

Efter avslutning var det den obligatoriska samlingen utanför... fick så många fina & roliga bilder av alla klasskompisar, men av hänsyn till de andra barnen, så kommer jag ej  lägga upp .. man vet aldrig om det finns de som inte vill synas på bild..

sedan bar det av först till farfars grav.. han har fått en sten nu oxå.. fin.. barnen ville gäran veta vart han låg, så nu har jag visat dem.

Väl hemma i Hjälta, kom  min mor på besök, samt grannbarnen, så¨jag gjorde en rejäl marängswiss !!  gott som tusan !

Nu ska grabbarna snart till sängs... tänk, nu behöver de inte kliva upp tidigt en enda dag innan skolan börjar 22 augusti !!  vilket lyx !! om de bara förstod hur bra de har det...

Imorrn väntar match för både Hampus, mig & Thomas... en riktig fotbollsdag med andra ord !:)

på tal om fotboll... snacka om att jag blev paff nu ikväll när jag fick ett samtal från en gammal klass & fotbollskompis.. jag blev tillfrågad att tillsammans med henne, vara lagledare för RUIF´s U-Lag Damer.. div 4..flickor födda -93 till -95...  ojojoj var min första tanke... vilken grej...  klarar jag detta? har jag tid?  men man vet ju aldrig först man provat... och jag tror nog att jag har lite iallfall att tillföra.. men nu väntar ett möte med lite info om vad det innebär... så jag har ju lite betänketid.. men nog låter det intressant må jag säga... vi får se..

Nä nu är jag trööööttttt !  puss & gonatt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0