Vabbdag

Hej på er !

Idag har jag vart hemma med stackars Anton... huvva vad feber han har .. trots 1 g alvedon som han fick imorse hade han 39,7 en timma efter intaget av alvedonet.. men vi hoppas att det är som värst idag & att det vänder imorgon... håll tummarna...

Hampus han blev hämtad av kära fadern min efter skolan, och fick hänga med honom hem & baka, så Hampus han var mkt nöjd med dagen med moffa !

Ikväll har jag varit ute lite med Hampus & grannbarnen & kollat skogen lite... :) sedan bjöd vi dem på lite glass & den UNDERBART bästa kolasåsen.. eftersom vi vart hemmavid hela dagen så fanns det tid till att göra denna kolasåsen... enkelt som tusan: köp en burk kondenserad mjölk.. gör 2 små hål i burken på ovansidan.. häll vatten i en kastrull.. drygt 2 cm under kanten på burkan ska det täcka.. koka sedan burken i ca 3 timmar.. låt sedan burken kallna i ett par timmar innan du öppnar den med konservöppnaren ! och du har en suverän kolasås !! tar lång tid... men absolut värt varenda timma !! nu snackar vi lyx-kolasås !!

Vi har även kollat på fotbollskvalet.. Sverige-Moldavien.. vinst 2-1.. tur det ! Anton han slumrade sig igenom matchen.. jag tycker så himla synd om honom.... han vill så gärna vara frisk till helgen när han har golflägret på lördagen i Ö-vik.. sedan fotbollscup i Kuben på söndagen... vi får se om han är pigg tills dess... vi håller tummarna för honom ! :)

Nä nu ska jag kolla på BB sedan blir det sängen.. tidigt jobb imorrn... men slutar redan klockan 15 !! härligt !

Kramkram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0