Känslofyllda dagar...

Om ni hade en aning om vilka hemska,känslofyllda dagar vi har haft under dessa senaste dagar..

Har jobbat i helgen.. och min mormor bor ju som ni flesta vet, på avdelningen där jag jobbar.. och i helgen blev hon jättedålig.. och idag klockan 13:50 flög hon upp till änglarna.. allt gick så fridfullt till.. jag har suttit hos henne hela förmiddagen, eftersom jag jobbade idag, så fick jag tillåtelse att ta in en vikarie, så att jag kunde sköta henne i fred...min moster, min mamma kom dit vid 13 tiden.. då passade jag på att hämta lillen & skjutsa hem honom, när jag kom tillbaks till avdelningen, var det över.. allt hade gått lugnt & fint.. ingen smärta ingen oro.. bara lugnt slutat andas.. så skönt för lilla momme... hon har kämpat länge nu.. men nu är hon enligt Anton & Hampus, en ande som flyger omkring & ser till oss... så fint sagt av mina barn.. hon fick fylla 88 år.. i förra veckan gjorde hon det. efteråt hjälpte jag till att göra iordning momme.. jag ville det, hon blev så fin.. alla släktingar kom sedan dit nu ikväll & tog ett varsamt farväl tillsammans.. i skenet av ett stearinljus.. att en sådan hemsk händelse, kan se så otroligt vacker ut.. det var verkligen frid som rådde i rummet...

Nu har hon det bra Momme... <3


Kommentarer
Postat av: Moa

Finaste Hildur! <3

2011-11-21 @ 21:47:02
URL: http://mummii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0