Ett försök...

Hejsan igen...
Nu är det länge sedan jag gjorde något riktigt inlägg.. mycket annat har prioriterats att gå före...
Men nu ska jag göra ett försök..
Saker och ting har hänt det senaste året, just nu har jag varit sjukskriven sedan 30/4,jag har under många år, stressat,stressat & alltid vart mån om att vara andra tillags.. jag är nog tyvärr en "fröken duktig" och det har jag insett nu , inte är bra alltid.. man kan tyvärr få betala ett alldeles för högt pris.. i form av en vacklande hälsa.
 
Anledningen till att jag är hemma nu, är vad de tror en kombination av utmattningssyndrom och att jag på köpet dragit på mig ett puls/hjärtproblem som nu är under utredning. Jag vänta i detta nu på att få komma på en specialundersökning på hjärtklininken i Sundsvall.. men om det ä pga av stress.. det får man nog aldrig veta.. och vad och hur de skall "fixa" mig återstår att se.. men jag har stora förhoppningar och känner starkt att saker och ting kommer att ordna sig.
Kan försöka förklara lite över vad som händer i min kropp..Jag har väldiga hjärtklappningar, hög och väldigt låg puls, som det inte är någon odning på överhuvudtaget. Jag ar emellanåt , nästan jämnt en otrolig matthet, trötthet som tynger.. har gått ner 17 kg sedan i våras, detta pga av min kropp går på sk högvarv.  Jag har innerst inne en känsla av att jag måste förändra mitt liv och hur jag lever det.. och det är jag fullt medveten om, men det är svårt att ändra ett sätt som jag haft i så många år.. och att få de andra härhemma att ta mera ansvar, det är ett måste.Det inser jag.
 
Jag måste börja prioritera MIG, att sköta min kropp med träning,avslappning mm. att ta mig tid för mig själv, men detta har jag så otroligt svårt för.. att sätta mig före alla andra.. vet inte om jag någonsin kommer att fixa det.. jag måste nog få hjälp med det utav de omkring mig, att nästan tvinga mig..
Jag är så otroligt medveten av hur man skall leva ett bra liv , med allt vad träning, och allt omkring innebär.. men lever själv inte efter det... jag vet, det låter heldumt... men det är inte så lätt att göra en helomvändning....
 
Annars härhemma har mina pojkar börjat skolan igen efter ett långt sommarlov... Anton har börjat högstadiet. 7F på Valla. Och Hampus har börjat Åk 5 på Nipanskolan. Det tar nog ett tag för dem att komma in i rutinerna igen...
 
Ja, nu vet ni lite om vad som pågår.. och jag skall föröka ta detta som en linje i mitt tillfrisknande.. att skriva om det.. kanske blir jag som folk igen jag också.. :)
kram på er....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0